سوألات متداول «موبوجانبی»

واقعیت نوعی تجربه شبیه‌سازی شده است که یک محیط جذاب متافیزیکی را برای شما به وجود می‌آورد. این تکنولوژی جذاب با استفاده از ابزارهایی مانند هدست واقعیت مجازی به کاربران این امکان را می‌دهد تا به محیط‌های مجازی دسترسی پیدا کنند و با افراد و اشیاء در آن تعامل داشته باشند.

واقعیت مجازی، تکنولوژی‌ جذاب و بروزی است که کاربردهای آن روز به روز افزایش می‌یابد. به طور خلاصه واقعیت مجازی در صنعت بازی، گردشگری، آموزش، شبیه‌سازی محیط‌های صنعتی، مدیریت و تسکین درد، ورزش، مدیتیشن و سلامت روان کاربرد دارد.

هدست‌های واقعیت مجازی با استفاده از حسگرها و نمایشگرهای خاص، تجربه‌ی محیط‌های مجازی را برای کاربران ایجاد می‌کند. حرکات کاربر را ردیابی کرده و تصاویر سه‌بعدی واقع‌گرایانه را نمایش می‌دهد. این تکنولوژی به ما امکان تجربه‌ی دنیای مجازی را بدون جابه‌جایی فیزیکی ارائه می‌دهد.

هدست‌های واقعیت مجازی موبایلی برای به وجود آوردن محیط واقعیت مجازی به گوشی‌های هوشمند احتیاج دارند و از آن‌ها به عنوان صفحه نمایش استفاده می‌کنند. این هدست‌ها معمولاً ارزان‌تر هستند و برای تجربه‌ی ساده‌تر VR مناسب‌اند.

هدست‌های واقعیت مجازی حافظه‌دار به طور مستقل عمل می‌کنند و نیازی به گوشی‌هوشمند ندارند. این هدست‌ها دارای قدرت پردازش بالا و امکانات پیشرفته‌تری هستند. این هدست‌ها معمولاً برای تجربه‌های VR پیچیده‌تر و با کیفیت بالا مناسب‌اند.

حسگر ژیروسکوپ، یکی از سنسورهای اصلی است که برای سنجش سرعت زاویه‌ای و جهت‌گیری اشیا استفاده می‌شود. وظیفه‌ی حسگر ژیروسکوپ، کمک به تشخیص جهت قرارگیری گوشی همراه است. برای استفاده از هدست واقعیت مجازی موبایلی گوشی هوشمند شما باید حسگر ژیروسکوپ داشته باشد. این حسگر در اکثر تلفن‌های همراه جدید وجود دارد.

دنبال مطالب تخصصی و جامع میگردی؟ همین الان به «موبو بلاگ» سر بزن!